CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 1, 2009

Wawancara Bersama Blogger



wartawan: kenapa saudara memulakan blog?

YAB: terima kasih saya ucapkan kerana sudi menemuramah saya. tujuan saya memulakan blog ini bukan untuk kepentingan peribadi. asalnye lebih kepada assignment. dan saya terpikir, kenape tidak jadikan sebagai wadah diri saya untuk menyampaikan hasrat dan pandangan saya mengenai sesuatu isu.

wartawan: YAB, saya terbaca komen YAB mengenai artikel di dalam blog haziq, mengenai di halau. boleh komen sedikit.

YAB: saya memang harapkan corak pemikiran seperti haziq. di mana rakyat malaysia bebas mengkritik atas dasar demokrasi dan keadilan. apa yang telah dilakukan pihak pentadbiran ke atas batch kami adalah bertentangan dengan hak asasi manusia. tetapi tidak perlulah di panjangkan perkara ini. kerana ianya hanya akan memburukkan institusi keguruan.

wartawan: apakah saudara haziq perlu menulis begitu? dan tidakkah ini di anggap biadap?

YAB: hanya luncai sahaja yang akan meanggap perkara ini biadap. saudara haziq berhak menulis mengikut etika seorang manusia yang bebas di dalam negara yang merdeka. jika maktab menganggap ini biadap. pihak pengurusan boleh menghantar wakil untuk berunding secara ilmiah dengan saya.agar semuanya dapat di jelaskan.

wartawan: soalan terakhir, saranan YAB kepada bloggers maktab..

YAB: saya berharapkan penulisan minda terbuka diteruskan. di promosikan agar bakal guru tidak mudah di tipu dan lebih merdeka dalam usaha melestarikan perjuangan masing-masing. tetapi semuanya mestilah mengikut landasan agama. dan jangan menyentuh sensitiviti perkauman. dan Allah bersama mereka yang di zalimi. sekian.

wartawan: terima kasih yang berhormat kerana meluangkan masa.

5 comments:

FieQa AfiQah said...

Hahaha...mcm msuk kt tv...hehe~

Jalak Lenteng said...

oih...yab kebende muke cam samseng..hahaha...baek aku jd yb..hahaha...bengong...bior bejenis la ckit gambo tu..tuko gambo tu...takut org nk pangkah t...

Azray said...

YAB maksudnye Yang Ade Blog! hahaha...
keep on writing! =)

YAB Aie said...

tepat skali
byak makne benar
nye

Jalak Lenteng said...

Hah...bru la yakin skit aku nk memangkah...bru btul...