CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, April 7, 2011

Salam...Lama x menulis

salam semua...maaf lama sgat dah x menulis, mesti ramai yang ingat blog ni dah mati. Sbenarnye blog ni x update sbb dah lama xde idea...sekarang hati aku tersentuh balik untuk menulis. semakin lama aku hidup, semakin banyak dosa yang aku lakukan. biarpun kecil2 tapi bile terbayang azab neraka takut jugak.

jihad yang palin penting adalah perjuangan menentang nafsu sendiri. aku ini insan lemah, mudah terpesong jika tidak di jaga dengan baik. bukan aku hendak memilih kawan. tetapi kawan mencerminkan diri kita sebagai individu. bak kata fikri fahami kepada ku..." kawan ngan org main bola, kite pandai main bola. kawan ngan orang agama, insyaAllah kite dapat serba sedikit ilmu Allah.

kawan yang baik dekatkan kite ngan hari kiamat dan rukun islam. kawan yang kurang baik hanya bercerita nikmat dunia. sebab itulah aku berani mengatakan yang aku sudah tiada hati terhadap sesuatu perkara. banyak yang lagha aku tgok. bila x dapat bawak certain 'requirement' dengan cepat aku di tegur. tapi bila bab dosa besar. buat bodoh jer, x nak plak di larang. cukup la stakat itu dulu...nanti makin ramai yang marah. Aku insan penuh dosa yang hanya cuba mencari redha Illahi, dan kawan2 yang mampu membimbing ku ke arah itu.

0 comments: